سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات و ترفند های وب مستری

SEO چیست؟

SEO به معنای "بهینه سازی موتورهای جستجو" است. این فرایند گرفتن ترافیک از نتایج جستجوی "آزاد"، "ارگانیک"یا "طبیعی" در موتورهای جستجو است.

 

چه چیزی  می رود به جستجوگرها؟

 

برای درک آنچه که SEO واقعا به معنی آن است، بیایید این پازل را خراب کنیم و به قطعات نگاه کنیم:

کیفیت ترافیک شما می توانید همه بازدید کنندگان در جهان را جذب کنید، اما دلیل اینکه آنها به سایت شما می آیند، این است که گوگل به آنها می گوید شما یک منبع برای رایانه های اپل هستید،اما در واقع شما یک کشاورز هستید که سیب تولید می کنید این ترافیک که از طرف گوگل برای شما ارسال می شود در واقع یک ترافیک هدفمند و واقعی برای شما به شمار نمی آید.

 ترافیک واقعی هنگامی که شما افراد مناسب را از طریق صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجو (SERPs) می بینید،برای شما به وجود می آید.

نتایج ارگانیک تبلیغات بخش مهمی از بسیاری از SERPs را تشکیل می دهد. ترافیک ارگانیک هر ترافیکی است که برای آن لازم نیست پولی پرداخت کنید.

سئو چگونه کار می کند؟

ممکن است شما با جستجو کردن در نتایج گوگل با یک لیست از نتایج روبرو شده باشید اما تا به حال به این فکر کرده اید که در پشت این لینک ها یا جعبه جادویی موتورهای جستجو چه چیزی پنهان شده

است؟

rank-factors-pie-2013-lrg.gif?mtime=20170104131408#asset:2285:url

 

 

اگر بخواهیم سئو را برایتان تقسیم بندی کنیم : بخش O بهینه سازی جستجوگرها این است که افرادی برای سایت هایشان مطالبی بنویسند و آن را در سایت های خود قرار دهند، محتوای این سایت ها و سایت ها را در اختیار شما قرار می دهند تا موتورهای جستجو بتوانند آنچه را که مشاهده می کنند را درک کنند و کاربرانی که وارد سایت شما می شوند آنچه را که می بینند دوست داشته باشند.

بهینه سازی می تواند انواع مختلفی داشته باشد. اما همه چیز به این برمیگردد که اطمینان حاصل کنید که برچسب عنوان و متا شرح هر دو آموزنده و طول مناسب برای نشان دادن لینک داخلی در صفحات شما داشته باشند.

ساخت یک سایت SEO-friendly 

هنگامی که شما آماده اید شروع به پیاده روی این SEO کنید، وقت آن است که تکنیک های SEO را به یک سایت اعمال کنید، چه جدید و چه قدیمی، که بهبود می دهید.این صفحات به شما کمک می کند تا همه چیز را از انتخاب نام دامنه جستجوگرها به بهترین روش برای لینک های داخلی آغاز کنید.

 

محتوا و نشانه گذاری مرتبط

یک سایت واقعا سایت نیست، تا زمانی که محتوایی دارید. اما SEO برای محتوا دارای متغیرهای خاصی است که ما آن را بخش خاص خود قرار داده ایم. از اینجا شروع کنید اگر درباره تحقیقات کلیدی، نحوه نوشتن کپی رایت SEO و نوع نشانه گذاری که به موتورهای جستجو کمک می کند فقط آنچه را که محتوای شما واقعا در مورد آن است، بفهمید، علاقه مند هستید.

 

مباحث مربوط به سایت

شما قبلا در مورد موضوعات مربوط به سایت آموخته اید با وارد شدن به محتوا و نشانه گذاری مربوطه. اکنون وقت آن است که اطلاعات مربوط به robots.txt را با مشخصات فنی دریافت کنید.

موضوعات مربوط به پیوند

در مورد همه چیزهایی که شما تا به حال نیاز دارید که در مورد پیوندهایی از متن لنگر به تغییر مسیر شناخته شود، حفاری کنید. این سری از صفحات را بخوانید تا بدانند چگونه و چه زمانی برای استفاده از nofollow و اینکه آیا وبلاگ نویسی مهمان واقعا مرده است. اگر بیشتر به سمت پیوند ساختمان ها (در تلاش برای بهبود رتبه بندی سایت خود با کسب پیوندها) بیشتر بروید، به طور مستقیم به راهنمای مبتدی برای پیوند ساختمان بروید.

 

بهینه سازی دیگر

تبریک می گویم! شما مدلی از SEO را در اختیار دارید و اکنون برای برخی از موضوعات پیشرفته آماده شده اید. اطمینان حاصل کنید که تمام آن ترافیک آسان ترین زمان ممکن است با تبدیل به نرخ تبدیل (CRO) تبدیل شود، سپس به سطح میکرو با جستجوگرهای محلی یا آن سایت را جهانی با SEO بین المللی.

 

تکامل جستجوگرها

الگوریتم های موتور جستجو اغلب تغییر می کنند و تاکتیک های SEO در واکنش به این تغییرات تکامل می یابند. بنابراین اگر کسی به شما مشاوره SEO را ارائه می دهد که کاملا درست نباشد، با صفحه موضوع خاص وارد شوید.

منبع : moz