سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات و ترفند های وب مستری

نظر

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد دلایل محبوبیت وردپرس بپردازیم، اگر می خواهید در مورد دلایل محبوبیت وردپرس اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید. در حال حاضر سیستم های زیادی برای مدیریت محتوا وجود دارد ولی در میان آن ها وردپرس با استقبال زیادی رو به رو شده است به همین دلیل در این مطلب به دلایل محبوبیت وردپرس خواهیم پرداخت. در حال حاضر در حدود 75.000.000 وبسایت از وردپرس استفاده می کند که این آما در نوع خود بسیار قابل توجه است. وردپرس به آسانی در دسترس و همه افراد از مبتدی تا حرفه ای می توانند از آن استفاده کنند.

دلایل محبوبیت وردپرس چیست؟

بدون شک در بین تمامی سیستم هایی که برای مدیریت محتوا وجود دارند، وردپرس محبوب ترین آنها است، دلایل محبوبیت وردپرس به سادگی به دست نیامده است بلکه مدیون تلاش کارمندان آن و ایده های منعطف و به روز آنها هست. این سیستم تولید محتوا بر اساس PHP و  MYSQL بنا شده است و همین امر موجب شده است که قابل استفاده برای تمامی افراد باشد. یکی از دلایل محبوبیت وردپرس این است که به راحتی و در کم ترین زمان ممکن می توان آن را نصب کرد. کسانی که به زبان HTML  آشنایی ندارند می توانند با استفاده از ویرایشگر متن که در پنل مدیریت آن واقع شده است این مشکل را برطرف کنند. وردپرس همچنین از طراحی ساده و آسان برخورداری که کاربران می توانند به راحتی از آن استفاده کنند و از پشتیبانی آن در تولید متن و محتوا بهره ببرند.

 دلایل محبوبیت وردپرس

نیاز به آموزش ندارد

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت وردپرس این است که برخلاف بسیاری دیگر از سیستم های مدیریت محتوا نیاز به آموزش ندارد، اگر شما بخواهید کارمندی را برای سایت خود استخدام کنید به احتمال زیاد با وردپرس آشنایی قبلی خواهد داشت و در صورتی که آشنایی نداشته باشد بدون آموزش و در کم ترین زمان ممکن می تواند نحوه کار با وردپرس را خودآموز یاد بگیرد.

 دلایل محبوبیت وردپرس

نسخه ترجمه وردپرس در دسترس است

یکی از دلایل محبوبیت وردپرس این است که تقریبا تمامی زبان های محبوب را پشتیبانی می کند اگر شما به زبان انگلیسی آشنایی ندارید. با زبان های دیگر آشنا هستید این امکان برای شما وجود دارد که زبان مورد نظر خود را برای مدیریت انتخاب کنید. در صورتی که زبان شما در بین 40 زبان محبوب وردپرس نباشید لازم نیست که در این مورد نگران باشید، وردپرس دائما در حال بروزرسانی زبان های پشتیبانی خود است و مطمئن زبان شما را هم به زودی ساپورت خواهد کرد.

 دلایل محبوبیت وردپرس

دارای افزونه های زیادی است

یکی دیگر از مهمترین دلایل محبوبیت وردپرس این است که مخزن آن دارای افزونه های زیادی است که به بیش از 50 افزونه می رسد و اکثر آن ها نیز رایگان است، افزونه های که غیر رایگان نیز هستند معمولا خدمات رایگان خوبی ارائه می دهند که برای استفاده از خدمات کامل و حرفه ای آنها باید خریداری شوند. داشتن افزونه های زیاد در وردپرس سبب شده است که این پلتفرم بی نیاز از هرگونه کدنویسی باشد از جمله افزونه ای محبوب وردپرس می توانیم به فرم تماس، گوگل مپ، بهینه سازهای سئو، نمایش اسلاید و غیره اشاره کنیم.

وردپرس بسیار منعطف است

از دلایل محبوبیت وردپرس می توانیم به بالا بودن انعطاف آن اشاره کنیم که سبب می شود سلیقه بسیاری از مخاطبان را تحت پوشش خود قرار دهد و همچنین توسعه دهندگان به راحتی می توانند قالب ها و افزونه های کاربردی ایجاد کنند و امکان شخصی سازی آن یکی از مهمترین علت های محبوبیت وردپرس است.

 دلایل محبوبیت وردپرس

آمار بالای جست و جوی کلید واژه های وردپرس

یکی از مواردی که نشان دهنده دلایل محبوبیت وردپرس است این است که کلید واژه وردپرس فقط در ماه بیش از 450.000 جست و جو داشته است. اگر آمار کلیدواژه های مربوط به وردپرس را نیز به آن اضافه کنید عدد بسیار بالایی می باشد.

 دلایل محبوبیت وردپرس

طراحی شده برای همه، نه فقط توسعه دهندگان

از دیگر دلایل محبوبیت وردپرس می توانیم به این اشاره کنیم که وردپرس برای استفاده همگان طراحی شده است و بیش از این که در میان توسعه دهندگان محبوب باشد در بین سایر کاربران و وبلاگ نویسان محبوب است. اجزایی که به عنوان رابط کاربری در وردپرس استفاده شده است بسیار آسان هستند و در زمینه نحوه استفاده از آن ها کتاب های زیادی وجود دارد که شما به صورت خودآموز می توانید کار با وردپرس و رابط کاربری آن را یاد بگیرید.

وردپرس هزینه های نصب و نگهداری پایینی دارد

به دلیل اینکه وردپرس هزینه نصب و نگهداری کمتری دارد نسبت به بقیه سیستم ها محبوبیت وردپرس بیشتر است. اگر بخواهید وردپرس خود را شخصی سازی کنید هزینه بسیار کمتری لازم دارد و هزینه نگهداری آن نیز نسبت به دیگر سیستم ها از جمله دروپال و جوملا کمتر است. در واقع وب سایتی که شما خواهید داشت به صورت قفل شده نیست و پس از راه اندازی اولیه نیز می توانید با هزینه بسیار کم تغییراتی را در آن ایجاد کنید و در واقع دست توسعه دهندگان بسیار باز است و موجب افزایش دلایل محبوبیت وردپرس می شود.

 دلایل محبوبیت وردپرس

 نسخه وردپرس دائما به روز می شود

یکی دیگر از دلایل محبوبیت وردپرس این است که دائما در حال به روز شدن است، هر چند که کارمندهای آن نسبت به سایر پلتفرم ها کمتر است ولی همیشه در تلاش هستند تا بروزرسانی های وردپرس را به صورت منظم ارائه دهند. کدهایی که برای وردپرس وجود دارد در طول روز 60 الی 80 مرتبه به روز رسانی می شود و در نهایت با سایت وردپرس همگام سازی می شود.

وردپرس سئو عالی دارد

داشتن سئو عالی از دیگر دلایل محبوبیت وردپرس است. کدنویسی که بر روی وردپرس انجام شده است از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است و همین عامل سبب می شود که سئو سایت بسیار مناسب باشد و در نتیجه سبب می شود که سایت شما در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرد.

 دلایل محبوبیت وردپرس

امنیت وردپرس بالاست

از دیگر دلایل محبوبیت وردپرس این است که از نظر امنیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد. اما این بدین معنی نیست که امنیت وردپرس 100 درصد بالاست. وردپرس هر روز در حال تلاش است تا با بروزرسانی هایی که دارد امنیت خود را بالا ببرد. در کنار این شما می توانید از افزونه های جانبی برای بالا بردن امنیت وردپرس استفاده کنید. 

 

https://mabnatech.com/web-design-article/-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3-.html